17.01.2025 Εκπαιδευτικα

Το WONDER Schools επιστρέφει στη Θέρμη για 3η συνεχόμενη χρονιά!

Για 3η συνεχόμενη χρονιά, η Μαμαγαία συνεργάζεται με τον Δήμο Θέρμης για την υλοποίηση μίας σειράς βιωματικών περιβαλλοντικών εργαστηρίων μέσα από το έργο “WONDER Schools” σε 5 Δημοτικά Σχολεία του Δήμου. Το WONDER Schools (που αποτελείται από μία σειρά εκπαιδευτικών φάσεων) συνεχίζεται και φέτος σε 3 σχολεία, ενώ 2 νέα σχολεία εντάσσονται στο πρόγραμμα!

Τα δύο νέα σχολεία, που πρόκειται να ανακοινωθούν σύντομα, ξεκινούν να εκπαιδεύονται στην πρώτη φάση του έργου σχετικά με τη διαχείριση απορριμμάτων στη σχολική κοινότητα. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιαρίου και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης συνεχίζουν το πρόγραμμα με την συμμετοχική κατασκευή και λειτουργία σχολικών λαχανόκηπων και τέλος, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Τριλόφου θα ολοκληρώσει την τρίτη φάση του προγράμματος με μία σειρά βιωματικών εκπαιδεύσεων πάνω στη φροντίδα και διαχείριση χειμερινού/καλοκαιρινού λαχανόκηπου στις υποδομές που δημιουργήθηκαν πέρυσι. Ταυτόχρονα, η σχολική κοινότητα του τελευταίου σχολείου θα δημιουργήσει ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό που θα διανεμηθεί στα υπόλοιπα σχολεία, κάνοντας έτσι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός δικτύου πράσινων σχολικών κοινοτήτων!

Σκοπός των εργαστηρίων είναι η ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων ώστε, να αποκτήσουν ενεργή στάση σε ζητήματα αστικής καλλιέργειας και βιώσιμης τροφής και η εξοικείωση και εκπαίδευση τους σε συμμετοχικές & συλλογικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και λειτουργίας εντός της σχολικής κοινότητας. Επιμέρους στόχοι αποτελούν η δημιουργική προσέγγιση του περιβάλλοντος αξιοποιώντας τη φαντασία, η ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, η διαχείριση οργανικών και άλλων απορριμμάτων στο σχολείο, η συνεργατική και ομαδική λειτουργία της τάξης, η υιοθέτηση ενεργητικής στάσης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, η ενημέρωση άλλων πολιτών και η πρόταση λύσεων, η δικτύωση των συμμετεχόντων σχολείων, η έμπνευση των κοινοτήτων για επόμενες δράσεις με περιβαλλοντικό πρόσημο τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. 

Η ενεργή συμμετοχή και συνεργασία των σχολικών Διευθύνσεων, των συλλόγων διδασκόντων και του συλλόγων γονέων & κηδεμόνων, θα εμπλουτίζει το περιεχόμενο του έργου και θα πολλαπλασιάσει την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών των φορέων σε θέματα ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και κινητοποίησης εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων για κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα.

TOP