Σε εξέλιξη
Το έργο “FOOD TRAILS: Διαμορφώνοντας τα βήματα για την υλοποίηση του οδηγού ΔΙΑΤΡΟΦΗ 2030 - αστικές διατροφικές πολιτικές" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon2020. Είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο στοχεύει να μεταφέρει το κοινό όραμα και τη συλλογική δέσμευση του Milan Urban Food Policy Pact και της πολιτικής στρατηγικής FOOD 2030 της Ε.Ε. για ολοκληρωμένες αστικές πολιτικές τροφίμων σε μετρήσιμη και μακροπρόθεσμη πρόοδο προς τη δημιουργία βιώσιμων συστημάτων τροφής.
Οι εταίροι του προγράμματος «FOOD TRAILS» εργάζονται πάνω στην εφαρμογή των διατροφικών πολιτικών σε τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτού, οι συμμετέχουσες πόλεις θα προσπαθήσουν να ζωντανέψουν τα οράματά τους για πιο βιώσιμα συστήματα τροφίμων, απαιτώντας μια σαφή κατανόηση των διατροφικών περιβαλλόντων.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ως εταίρος του «FOOD TRAILS» και μέλος του Milan Urban Food Policy Pact προσεγγίζει το έργο μέσα από πιλοτικές δράσεις αστικής γεωργίας και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για σχολικές κοινότητες και έχει αναθέσει στη Μαμαγαία την υλοποίηση τριών πακέτων εργασίας. Ένα από αυτά σχετίζεται με την εκπαίδευση σχολικών κοινοτήτων σχετικά με τη βιώσιμη διατροφή.
Συμμετοχικά Εργαστήρια για τη Βιώσιμη Τροφή με μαθητές/τριες
Ιανουάριος - Απρίλιος 2024
Σκοπός των συμμετοχικών εργαστηρίων είναι η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των μαθητών και μαθητριών στο πεδίο της υγιεινής και βιώσιμης διατροφής, της αστικής γεωργίας και της ιδιοπαραγωγής της τροφής. Το περιεχόμενο των συμμετοχικών εργαστηρίων θα αφορά στη βιώσιμη διατροφή και θα περιλαμβάνει θεματικές σχετικά με την παραγωγή και διάθεση της τροφής, το οικολογικό αποτύπωμα των αστικών διατροφικών συστημάτων, τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και την πολλαπλή σημασία της αστικής γεωργίας στην ιδιοπαραγωγή τροφής, την κλιματική ουδετερότητα, την αντιμετώπιση της αστικής θερμικής νησίδας και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Πραγματοποιούνται 16 εργαστήρια, που υλοποιούνται σε σχολικούς χώρους και αυλές καθώς και σε διάφορους χώρους αστικής γεωργίας (αστικούς λαχανόκηπους, αστικό αμπελώνα) που ανήκουν στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης των συμμετοχικών εργαστηρίων η σχολική κοινότητα έχει ενεργό ρόλο, αποτυπώνει και καταγράφει τις σκέψεις και τις απορίες, συνδιαμορφώνει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και προσεγγίζει τις θεματικές ενότητες των εργαστηρίων μέσα από ομαδικά παιχνίδια και καλλιτεχνικές πρακτικές.