FOOD TRAILS: Φυτεμενα Δωματα

Εκπαιδευτικά & Καλλιτεχνικά Εργαστήρια

Σε εξέλιξη

Το έργο “FOOD TRAILS: Διαμορφώνοντας τα βήματα για την υλοποίηση του οδηγού ΔΙΑΤΡΟΦΗ 2030 - αστικές διατροφικές πολιτικές" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon2020. Είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο στοχεύει να μεταφέρει το κοινό όραμα και τη συλλογική δέσμευση του Milan Urban Food Policy Pact και της πολιτικής στρατηγικής FOOD 2030 της Ε.Ε. για ολοκληρωμένες αστικές πολιτικές τροφίμων σε μετρήσιμη και μακροπρόθεσμη πρόοδο προς τη δημιουργία βιώσιμων συστημάτων τροφής.

Οι εταίροι του προγράμματος «FOOD TRAILS» εργάζονται πάνω στην εφαρμογή των διατροφικών πολιτικών σε τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτού, οι συμμετέχουσες πόλεις θα προσπαθήσουν να ζωντανέψουν τα οράματά τους για πιο βιώσιμα συστήματα τροφίμων, απαιτώντας μια σαφή κατανόηση των διατροφικών περιβαλλόντων.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ως εταίρος του «FOOD TRAILS» και μέλος του Milan Urban Food Policy Pact προσεγγίζει το έργο μέσα από πιλοτικές δράσεις αστικής γεωργίας και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για σχολικές κοινότητες και έχει αναθέσει στη Μαμαγαία την υλοποίηση τριών πακέτων εργασίας. Ένα από αυτά σχετίζεται με τα φυτεμένα δώματα σχολικών συγκροτημάτων του Δήμου.

Φυτεμένα Δώματα

Δεκέμβριος 2023 - Απρίλιος 2024

Υλοποιούνται εννιά συμμετοχικά εργαστήρια που απευθύνονται σε τρεις σχολικές κοινότητες των αντίστοιχων σχολικών συγκροτημάτων που διαθέτουν προσβάσιμα φυτεμένα δώματα:

  1. Το 26ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

  2. Το 11ο Δημοτικό Σχολείο

  3. Το 53ο Δημοτικό Σχολείο

Σκοπός των συμμετοχικών εργαστηρίων είναι η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των σχολικών κοινοτήτων στα πεδία της βιώσιμης διατροφής, του αστικού πρασίνου και της κλιματικής ουδετερότητας και προσαρμογής. Το περιεχόμενο των συμμετοχικών εργαστηρίων εστιάζει στην ιδιαίτερη αξία του αστικού πρασίνου και περιλαμβάνει θεματικές σχετικές με:

  1. Την έννοια της βιώσιμης διατροφής και των τρόπων παραγωγής τροφής στο αστικό περιβάλλον.

  2. Την ενημέρωση (αναγνώριση, ταυτοποίηση, κατηγοριοποίηση) για τα αρωματικά φυτά, τις θεραπευτικές τους ιδιότητες και τη χρήση τους στη μαγειρική και τη γαστρονομία.

  3. Την καλλιεργητική φροντίδα των υφιστάμενων χώρων αστικής γεωργίας με έμφαση στα πράσινα σχολικά δώματα.

Τα συμμετοχικά εργαστήρια  αποσκοπούν στην υιοθέτηση των πράσινων σχολικών δωμάτων, από τις αντίστοιχες σχολικές κοινότητες ώστε οι μαθητές/ριες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς/κηδεμόνες, να απολαμβάνουν τα οφέλη των πράσινων σχολικών δωμάτων και να τα αξιοποιήσουν για να εξοικειωθούν με τις καλλιεργητικές μεθόδους και τις ευεργετικές ιδιότητες των αρωματικών φυτών και βοτάνων.

Καθόλη την διάρκεια υλοποίησης των συμμετοχικών εργαστηρίων η σχολική κοινότητα θα έχει ενεργό ρόλο, θα αποτυπώνει και καταγράφει τις σκέψεις και τις απορίες, θα συνδιαμορφώνει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και θα προσεγγίζει τις θεματικές μέσα από ομαδικά παιχνίδια και καλλιτεχνικές πρακτικές.

Συνεργατες

TOP