Σχετικα

Θέλεις να μάθεις περισσότερα για το πρόγραμμα και το έργο μας;

Προφιλ

H Μαμαγαία είναι μια περιβαλλοντική οργάνωση με αποστολή την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής στις πόλεις, του κοινωνικού και του αστικού περιβάλλοντος. Μέσα από τρέχουσες και καινοτόμες προσεγγίσεις, η Μαμαγαία σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις ικανές να αλλάξουν την καθημερινή ζωή των πόλεων και των γειτονιών. Στοχεύει στην ανάπτυξη της κοινωνικής συνοχής, στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, στην ενίσχυση των κοινοτήτων και στα ανθρώπινα δίκτυα. 

Εκπονούμε βιοκλιματικές-τεχνικές μελέτες και υλοποιούμε κατασκευαστικά έργα για κτίρια και δημόσιους χώρους, πραγματοποιούμε εκπαιδευτικά και συμμετοχικά εργαστήρια για μικρούς/ες και μεγάλους/ες, οργανώνουμε πολιτιστικές δραστηριότητες, κινητοποιούμε δίκτυα πολιτών και δημιουργούμε καμπάνιες ενημέρωσης για κρίσιμα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, σχεδιάζουμε και προτείνουμε πολιτικές για τη βελτίωση της ζωής μας διαμορφώνοντας την πόλη του μέλλοντος.

Οραμα

Οραματιζόμαστε τις πόλεις μας πράσινες και βιώσιμες, τις γειτονιές μας δραστήριες και συμμετοχικές, με κατοίκους που νοιάζονται και φροντίζουν το περιβάλλον.

Η αποστολη μας

Με εμπειρία, δημιουργικές ιδέες και σύγχρονα μεθοδολογικά εργαλεία προσαρμοσμένα στις γεωγραφικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες, καλλιεργούμε περιβαλλοντική συνείδηση, προάγουμε νέες μορφές συμμετοχής και συνεργασίας.

Βελτιώνοντας το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, δραστηριοποιούμαστε σε δύο πυλώνες:

  • Βιώσιμη Αρχιτεκτονική 
  • Εκπαίδευση-Πολιτισμός

Κάθε εγχείρημα στην ολοκλήρωσή του παράγει προτάσεις για χάραξη αστικών πολιτικών. Εμπνεόμαστε από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης της καινοτομίας, της αειφορίας, των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της αλληλεγγύης.

Οι ανθρωποι

Οι άνθρωποι της Οργάνωσής μας προέρχονται από διαφορετικά επιστημονικά υπόβαθρα (πολεοδομία, αρχιτεκτονική, διαχείριση πολιτισμού και επικοινωνία, κοινωνικές και νομικές επιστήμες), έχουν πολυετή εργασιακή εμπειρία στον ιδιωτικό και κατά περίπτωση στον δημόσιο τομέα, με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, έχοντας φοιτήσει σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού (προπτυχιακό, μεταπτυχιακό, διδακτορικό επίπεδο) και έχουν αποκτήσει εξειδικευμένη κατάρτιση, έχοντας συμμετάσχει σε παρόμοιες παρεμβάσεις και στον ευρύτερο τομέα της περιβαλλοντικής διαχείρισης και έχοντας ενδυναμώσει και εκπαιδεύσει ομάδες.

Εταιρικο Σχημα

Περικλης Χατζηνακος
Διοικηση | Διευθυντης
Καλλιοπη Πασια
Εταιρικο σχημα
Γιωργος Χατζηνακος
Εταιρικο σχημα
Μαιη Βασιλικου
Εταιρικο σχημα

Ο Περικλής Λ. Χατζηνάκος γεννήθηκε το 1992 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε στην αγροοικολογική φάρμα του Δημήτρη Λίτσα και της Βιατρίκης Βίντερσταϊν που βρίσκεται στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Με σπουδές  στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πολιτισμική Τεχνολογία και Επικοινωνία (BA) και μεταπτυχιακό τίτλο  “Ανθρωπογεωγραφία, Σχεδιασμός και Ανάπτυξη” (MSc), είναι υπότροφος του προγράμματος START - Create Cultural Program και συμμετέχει ως επισκέπτης ομιλητής σε προγράμματα του Πανεπιστημίου της Βιέννης.

Τα τελευταία χρόνια έχει ολοκληρώσει επιτυχώς δεκάδες ευρωπαϊκά, εθνικά και τοπικά έργα που στοχεύουν στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως διαχειριστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα και τη Γερμανία, ως υπεύθυνος των παραγωγών studio στον όμιλο του CNN, στην Αθήνα. 

Συμμετείχε ως μέλος στην ομάδα έργου για την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης στην Ευρωπαϊκή Αποστολή για τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις. Είναι ενεργός σε αστικά κινήματα της Θεσσαλονίκης, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως η Πρωτοβουλία Γειτονιάς της Αλεξάνδρου Σβώλου και η καμπάνια “Υπερασπίσου το Νερό”.

 

Η Καλλιόπη γεννήθηκε στην Αθήνα, ένιωσε να ενηλικιώνεται στη Θεσσαλονίκη, ζει και εργάζεται μεταξύ των δύο πόλεων, και πάντα αφήνει περιθώρια για το μέλλον. Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πολιτικής Επικοινωνίας του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Α.Π.Θ, τελειόφοιτος του ιδίου Τμήματος στον τομέα Επικοινωνία και Πολιτισμός, απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, απόφοιτος Νομικής του ΑΠΘ και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, με επιπλέον σπουδές στη Διαχείριση Κρίσεων και τη Διαπραγμάτευση. Διαρκώς ασκείται στη μάθηση και αναζητεί τον επόμενο ακαδημαϊκό της στόχο.

Συντονίζει εργαστήρια δημιουργικής γραφής σε πολυχώρους τέχνης και δημόσιες βιβλιοθήκες. Έχει υπάρξει Επιστημονική Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Δράσεων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, με ενεργή συμμετοχή στην κοινωνική επανένταξη ευάλωτων ομάδων. Επιμελείται την οργάνωση και εκτέλεση καλλιτεχνικών Project, την έκδοση βιβλίων, έχει συμμετάσχει και διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, κείμενα της περιλαμβάνονται σε συλλογές ενώ έχει εκδώσει 2 ποιητικές συλλογές. Πρόσφατα επιβεβαίωσε εντός της τη βαθιά αγάπη για το περιβάλλον και δραστηριοποιείται με τη mamagea σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης. Το αύριο είναι μπροστά, άγνωστο ακόμη και ακριβώς γι’ αυτό αξίζει να σχεδιαστεί με υπευθυνότητα, αγάπη και μπόλικη φαντασία.

Ο Γιώργος Χατζηνάκος είναι αστικός και πολιτιστικός γεωγράφος με μακροχρόνιο ενδιαφέρον για τη δυναμική και την πολυπλοκότητα της αστικότητας σε έναν συνεχή, παγκοσμιοποιημένο και διασυνδεδεμένο «κόσμο των πόλεων». Αυτή την περίοδο, είναι επισκέπτης συνεργάτης στη Μονάδα Πολιτικής Αξιολόγησης και Έρευνας [PERU] στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, όπου διερευνά τον ρόλο της δημιουργίας τόπων στη δόμηση γειτονιών χωρίς αποκλεισμούς. Αυτή η μεθοδολογική προσέγγιση προσπαθεί να ανταποκριθεί στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων στην πόλη, ενώ αναδεικνύει τις δυνατότητες ομαδικής συνεργασίας σε τοπικό επίπεδο, διασφαλίζοντας τη βελτιωμένη λήψη αποφάσεων στις αστικές πολιτικές.

Η Μαίη Βασιλικού γνώρισε την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μέσα από προγράμματα γονέων για παιδιά που υλοποιήθηκαν στις αρχές του 2000 στο οικολογικό αγρόκτημα του Τάκη Λίτσα στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης. Έτσι γεννήθηκε η ανάγκη για μια διαφορετική εκπαίδευση, μια εκπαίδευση που μέσα από τη γνωριμία του παιδιού με το περιβάλλον θα του μάθει την ομαδικότητα, τη συνεργατικότητα και την αποδοχή με τον διαφορετικό ‘Αλλο. Η ανάγκη αυτή βρήκε την έκφρασή της στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρία «Μάμα Γη». Υλοποίησε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε σχολεία της πόλης και το καινοτόμο εκπαιδευτικό της πρόγραμμα «10 ώρες μάθημα για το πετρέλαιο» που υλοποιήθηκε σε σχολείο του Κορδελιού κατατάχθηκε ως μία από τις καλύτερες προτάσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2004. Συνεργάστηκε με την «Καλλιστώ», με το οικολογικό αγρόκτημα του Τάκη Λίτσα, τόσο σε εκπαιδευτικά θέματα, όσο και θέματα ομοιοδυναμικών καλλιεργιών και ως βοηθός θεραπευτικής ιππασίας.

Μέχρι τη γνωριμία της με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση πέρασε από  τα δημοσιογραφικά μονοπάτια σε εφημερίδες και περιοδικά της πόλης, συνεργάσθηκε με το κρατικό ραδιόφωνο και το ραδιόφωνο του FLASH στο κομμάτι των δημοσίων σχέσεων και της διαφήμισης.

Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την ιστιοπλοία και τις εναλλακτικές θεραπείες.

Η ομαδα μας

Περικλης Χατζηνακος
Διοικηση | Διευθυντης
Δομνικη Βαγιατη
Υπευθυνη Εκπαιδευτικων Προγραμματων
Ελινα Μωραϊτοπουλου
Assistant Manager
Καλλιοπη Πασια
Νομικη Συμβουλος
Ναγια Τσελεπη
Υπευθυνη Κοινοτητων & Επιστημονικη Συνεργατιδα

Ο Περικλής Λ. Χατζηνάκος γεννήθηκε το 1992 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε στην αγροοικολογική φάρμα του Δημήτρη Λίτσα και της Βιατρίκης Βίντερσταϊν που βρίσκεται στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Με σπουδές  στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πολιτισμική Τεχνολογία και Επικοινωνία (BA) και μεταπτυχιακό τίτλο  “Ανθρωπογεωγραφία, Σχεδιασμός και Ανάπτυξη” (MSc), είναι υπότροφος του προγράμματος START - Create Cultural Program και συμμετέχει ως επισκέπτης ομιλητής σε προγράμματα του Πανεπιστημίου της Βιέννης.

Τα τελευταία χρόνια έχει ολοκληρώσει επιτυχώς δεκάδες ευρωπαϊκά, εθνικά και τοπικά έργα που στοχεύουν στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως διαχειριστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα και τη Γερμανία, ως υπεύθυνος των παραγωγών studio στον όμιλο του CNN, στην Αθήνα. 

Συμμετείχε ως μέλος στην ομάδα έργου για την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης στην Ευρωπαϊκή Αποστολή για τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις. Είναι ενεργός σε αστικά κινήματα της Θεσσαλονίκης, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως η Πρωτοβουλία Γειτονιάς της Αλεξάνδρου Σβώλου και η καμπάνια “Υπερασπίσου το Νερό”.

 

Η Δομνίκη είναι η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Μαμαγαία.

Γεννήθηκε το 1996 στη Θεσσαλονίκη. Παιδαγωγός και περφόρμερ, από τότε που θυμάται τον εαυτό της χορεύει μπαλέτο και σύγχρονο χορό, παίζει μουσική, εκπαιδεύεται στο σωματικό θέατρο, γράφει, σκηνοθετεί και παίζει site specific performances. Είναι μέλος της Πρωτοβουλίας Γειτονιάς της Αλεξάνδρου Σβώλου, συμμετέχει στην οργάνωση της γιορτής γειτονιάς “Το Δείπνο της Άνοιξης” και στη δημιουργία του "Πάρκου Τσέπης" Θεσσαλονίκης. Μαθαίνει, μοιράζεται και είναι ενεργή σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα συνδυάζοντας την εκπαίδευση, την τέχνη και τα αστικά κοινά.

Απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος «Τέχνη και Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Κρήτης και ειδικεύεται στην ενσωμάτωση των τεχνών και στο project management στην εκπαίδευση. Έχει εργαστεί ως συντονίστρια μουσικοθεατρικών και περιβαλλοντικών εργαστηρίων, νηπιαγωγός και στέλεχος κατασκηνώσεων. Πιστεύει στη δύναμη της συνεργασίας, στον αμοιβαίο σεβασμό και στις ισότιμες σχέσεις μεταξύ των μελών μιας ομάδας παιδιών ή/και ενηλίκων.

Στη mamagea εργάζεται ως project manager του έργου «WONDER Schools», το οποίο κατάφερε να κερδίσει τα 1α βραβεία στους διαγωνισμούς «Green Ideas Greece» και «Balkan Green Ideas». Για το μέλλον των πόλεων και των γειτονιών προσδοκά περισσότερη χαρά, όρεξη για δημιουργία και μοίρασμα, νοιάξιμο και ουσιαστική επαφή ώστε παιδιά και ενήλικες να εκφράζουν και να υλοποιούν τις ιδέες τους μαζί.

Η Ελίνα Μωραϊτοπούλου είναι η Αssistant Μanager της Μαμαγαία. Μέσα από τον ρόλο της, υποστηρίζει τη βιωσιμότητα και εξέλιξη της οργάνωσης στους τομείς της έρευνας και μελέτης κοινωνικοπεριβαλλοντικού αντικτύπου, της διαχείρισης προγραμμάτων, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών και συμμετοχικών εργαστηρίων και του fundraising.

Τα διεπιστημονικά ενδιαφέροντα της Ελίνας, περιλαμβάνουν: νεανικότητα και παιδική ηλικία, άτυπη/μη τυπική εκπαίδευση και δημόσια παιδαγωγική, εκπαιδευτικά κοινά, κοινωνική δικαιοσύνη, επιστήμη του πολίτη, εθνογραφική έρευνα, έρευνα δράσης, δημιουργικές και συμμετοχικές μεθοδολογίες, μέθοδοι μνήμης, συμμετοχική αξιολόγηση. Έχει εργαστεί ως ερευνήτρια, παιδαγωγός/facilitator, και συντονίστρια προγραμμάτων σε τοπικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο, τόσο στον ακαδημαϊκό τομέα όσο και στον χώρο των οργανώσεων κοινωνίας των πολιτών στην Ελλάδα, την Γαλλία και την Αγγλία. Το 2018 έλαβε την υποτροφία Marie Skłodowska-Curie ως διδακτορική ερευνήτρια στο ερευνητικό δίκτυο Participatory Memory Practices (POEM). Είναι υποψήφια διδακτόρισσα του Ινστιτούτου Ανθρωπολογικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αμβούργου, ενώ έχει ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές της στην καινοτομία στην εκπαίδευση (Université Paris Descartes & CRI Paris) και τη βιολογία (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) αντίστοιχα.

Μέσα από τη δουλειά της, της αρέσει να δημιουργεί συνέργιες εντός κι εκτός συνόρων με γνώμονα τις σχέσεις και αξίες φροντίδας. Της δίνει ζωή η κατάληψη του δημόσιου χώρου μέσα από τις μουσικές και ίσως τη βρείτε να παίζει νταούλι σε κάποια Balkan πατινάδα στους δρόμους της πόλης. Φιλοδοξεί ακόμη να γίνει χειμερινή κολυμβήτρια με τη συντροφιά της Σάμμερ, της λαμπραντόρ/κολυμβήτριας φίλης της.

Η Καλλιόπη είναι η Νομική Σύμβουλος της Μαμαγαία.

Γεννήθηκε στην Αθήνα, ένιωσε να ενηλικιώνεται στη Θεσσαλονίκη, ζει και εργάζεται μεταξύ των δύο πόλεων, και πάντα αφήνει περιθώρια για το μέλλον. Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πολιτικής Επικοινωνίας του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Α.Π.Θ, τελειόφοιτος του ιδίου Τμήματος στον τομέα Επικοινωνία και Πολιτισμός, απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, απόφοιτος Νομικής του ΑΠΘ και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, με επιπλέον σπουδές στη Διαχείριση Κρίσεων και τη Διαπραγμάτευση. Διαρκώς ασκείται στη μάθηση και αναζητεί τον επόμενο ακαδημαϊκό της στόχο.

Υπήρξε Επιστημονική Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Δράσεων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, με ενεργή συμμετοχή στην κοινωνική επανένταξη ευάλωτων ομάδων. Ως ιδρυτικό μέλος – υπεύθυνη για το εκδοτικό τμήμα της «ΤΡΙ.ΕΝΑ πολιτισμού», επιβλέπει την οργάνωση και εκτέλεση καλλιτεχνικών προγραμμάτων, την έκδοση λογοτεχνικών έργων και συντονίζει εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Έχει διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, συμμετέχει σε συλλογικά έργα και έχει προσωπικά εκδώσει τρία βιβλία.

Αγαπά τον άνθρωπο και το περιβάλλον, την τέχνη και τον πολιτισμό, να ζει, να ονειρεύεται, να δημιουργεί και να παλεύει για τα πιστεύω της. Συμμετέχει ενεργά για να επιβεβαιώσει, πρώτα στον εαυτό της και μετά στους άλλους, ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα να αλλάξουμε αυτό που δεν μας αρέσει. Το αύριο είναι μπροστά, σχεδόν άγνωστο, γι' αυτό αξίζει να σχεδιαστεί με υπευθυνότητα, αγάπη και μπόλικη φαντασία.

Η Νάγια Τσελεπή είναι η Υπεύθυνη Κοινοτήτων και Επιστημονική Συνεργάτιδα της Μαμαγαία.

Συνεργάζεται με τη Μαμαγαία για ζητήματα χωρικού & συμμετοχικού σχεδιασμού, διακυβέρνησης, κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, ‘των κοινών’, ανθρωπογεωγραφίας, εκπαίδευσης, μεθόδων και στρατηγικών κτλ.. Μέσα από το ρόλο της ως Υπεύθυνη Κοινοτήτων, Γειτονιών και Ομάδων συντονίζει τις δράσεις δημιουργίας, ενδυνάμωσης & εκπαίδευσής τους. Στο ρόλο αυτό συνεισφέρει και η πιστοποίησή της ως Expert της Σοσιοκρατικής Κυκλικής Μεθόδου.

Η Νάγια Τσελεπή είναι Δρ. Ανθρωπογεωγραφίας. Οι κύριοι τομείς της έρευνάς της περιλαμβάνουν: τα εκπαιδευτικά κοινά, τη συνεργατική διακυβέρνηση, τα co-working spaces, τα ‘κοινά’, τις περιφράξεις και ‘συναρθρώσεις’, τη μετανάστευση και τις αναπαραστάσεις της, τα σύνορα και τις μετακινήσεις, το συμμετοχικό σχεδιασμό, τις χαρτογραφήσεις και γενικότερα τις μεθοδολογίες έρευνας. Συνεργάζεται σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα Πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Είναι καθηγήτρια-σύμβουλος στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία’ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επιπλέον, είναι πιστοποιημένη σύμβουλος, εκπαιδεύτρια και συντονίστρια ομάδων στη Σοσιοκρατική Κυκλική Μέθοδο και έχει εργαστεί, σχετικά, στο Συμβούλιο Νέων και το Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία του Δήμου Θέρμης. Έχει εργαστεί ως Συντονίστρια Προγραμμάτων σε διάφορες ΜΚΟ στον τομέα της μετανάστευσης, των ευπαθών κοινωνικά ομάδων και της εκπαίδευσης. H Νάγια έχει Μεταπτυχιακό ‘Διεθνούς Συνεργασίας’, από το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης και Πτυχίο Αγρ. Τοπογράφου Μηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή, Α.Π.Θ.. Επίσης, διαθέτει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Βεβαίωση Εκπαίδευσης Αποτελεσματικού Δασκάλου στη Μέθοδο Gordon.

Η Νάγια, τα τελευταία χρόνια, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, παλαιότερα, στη Λέσβο & τη Μαδρίτη. Είναι μονογονέας μητέρα ενός δίχρονου Αστεριού* & μία αξιολάτρευτης Kovid-σκυλίτσας! Έχει ασχοληθεί πολλά χρόνια ως performer με το contact dance, το σωματικό θέατρο και ως βοηθός σκηνοθέτιδα σε θεατρικές παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση πολλών καλλιτεχνικών events & φεστιβάλ. Έχει υπάρξει ακτιβίστρια σε συλλογικότητες και δίκτυα αλληλεγγύης για μετανάστες/ριες και πρόσφυγες, σε καταλήψεις και συνελεύσεις γειτονιάς καθώς και σε ομάδες κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και "των κοινών". Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Κέντρου Σοσιοκρατίας & συμμετέχει σε διάφορα δίκτυα οργανώσεων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Της αρέσει να δουλεύει με ομάδες όλων των ηλικιών και να ταξιδεύει και προσπαθεί διαρκώς να βρίσκει τρόπους να βελτιώνει τους μικρο-κόσμους μέσα και γύρω της!

Η ιστορια μας

mamagea.gr our history

Αφορμή για τη δημιουργία της Μαμαγαία, στάθηκε μια κατασκήνωση παιδιών σε ένα οικολογικό αγρόκτημα το καλοκαίρι του 2001. Η πρωτοβουλία ανήκε σε μία παρέα γονέων που ήθελαν τα παιδιά τους να έρθουν κοντά στη φύση και να μάθουν γι΄ αυτή. Την πρωτοβουλία αυτή υποδέχθηκαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο ο Τάκης και η Βεατρίκη στο οικολογικό τους αγρόκτημα στη Θέρμη. Εκεί για δέκα μέρες στήθηκε ένα τόλλ που φιλοξένησε τα παιδιά και τους εμψυχωτές τους. Μέσα σ΄αυτές τις δέκα μέρες τα παιδιά ξυπνούσαν κάθε πρωί χαιρετώντας τον ήλιο, αρμέγοντας τις κατσίκες, ταΐζοντας τα άλογα, μαζεύοντας χόρτα για τη σαλάτα τους, βοηθώντας στο μαγείρεμα του φαγητού, ακούγοντας παραμύθια και παίζοντας μέσα από θεατρικό παιχνίδι. Και όταν γύρισαν στο σπίτι τους είχαν διαμορφώσει μία σχέση «έρωτα» με τη φύση, είχαν γίνει ένα με τη γη.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η ιδέα να διαμορφώσουμε μια ομάδα ανθρώπων κάτω από ένα εταιρικό σχήμα, που θα πήγαινε στα σχολεία και θα γνώριζε στα παιδιά την Φύση και θα τα συνέδεε με το φυσικό περιβάλλον.

Η ομάδα έκανε «στάση» ως εξωτερικός συνεργάτης σε μια σειρά από σχολεία, με προγράμματα όπως ο φιλιππισμός, τα ποτάμια, η ποικιλότητα των φυτών, οι αγροτικές εργασίες. Τα παιδιά μέσα από αυτές τις θεματικές υποενότητες, συμμετείχαν με γνωστικές, συναισθηματικές, ψυχοκινητικές και άλλες δραστηριότητες.

Το 2004 εκπόνησε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Πετρέλαιο - 10 ώρες μάθημα στο Κορδελιό», κάτω από την ομπρέλα του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδας. Αν και η επιλογή του θέματος δεν ήταν καθόλου «οικολογική» πειραματιστήκαμε με τα εκπαιδευτικά εργαλεία της βιωματικής εκπαίδευσης, εργαστήκαμε μέσα σε ένα δημιουργικό κλίμα, σε ένα περιβάλλον ιδεών με κέφι, με σεβασμό σε κάθε άποψη, σε κάθε πρόταση για καινοτομία. Γνωρίσαμε, χάρη στην Βέτα Τσαλίκη και τον Φίλ Σίξσμιθ, που ανέλαβαν το βάρος του σχεδιασμού του προγράμματος, την κοινότητα των λειτουργών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που εξακολουθούν να έχουν φαντασία και μεράκι για τη δουλειά τους. Το πρόγραμμα βραβεύτηκε ως μία από τις 51 καλύτερες προτάσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του 2004.

Μαζί με τη Βέτα Τσαλίκη και τον Φίλ Σίξσμιθ κάναμε σεμινάρια με την αιγίδα του Α΄ Δημοτικού Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης με στόχο την ευαισθητοποίηση των νηπιαγωγών και δασκάλων στο "Drama in Education"

Το 2006 μέχρι το 2008 κάναμε «στάση» στα εκπαιδευτήρια «Κοραής» δημιουργώντας μεταξύ άλλων και το «Κοράλι» , ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών με στόχο τη γνώση μέσα από παιχνίδι, άθληση στο κολυμβητήριο της Περαίας, οικολογική γαστρονομία, παραμύθια, σκάκι, γιόγκα για παιδιά και δημιουργικές κατασκευές.

Παράλληλα συμμετείχε σε περιβαλλοντικές δράσεις μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, όπως το Ιnterreg και το Leader και συνεργάστηκε με την περιβαλλοντική οργάνωση για την προστασία της άγριας ζωής και της φύσης, «Καλλιστώ».

Σήμερα συνεχίζει να σχεδιάζει περιβαλλοντικές δράσεις με τις αρχές της βιωματικής μάθησης με στόχο την αστική βιώσιμη ανάπτυξη, την εκπαίδευση για την αειφορία και την καινοτομία.

Εχουν υποστηριξει το εργο μας

TOP