Σχετικα

Θέλεις να μάθεις περισσότερα για το πρόγραμμα και το έργο μας;

Προφιλ

H mamagea είναι μια περιβαλλοντική οργάνωση με αποστολή την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής στις πόλεις, του κοινωνικού και του αστικού περιβάλλοντος. Μέσα από τρέχουσες και καινοτόμες προσεγγίσεις, η mamagea σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις ικανές να αλλάξουν την καθημερινή ζωή των πόλεων και των γειτονιών. Στοχεύει στην ανάπτυξη της κοινωνικής συνοχής, στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, στην ενίσχυση των κοινοτήτων και στα ανθρώπινα δίκτυα. 

Εκπονούμε βιοκλιματικές-τεχνικές μελέτες και υλοποιούμε κατασκευαστικά έργα για κτίρια και δημόσιους χώρους, πραγματοποιούμε εκπαιδευτικά και συμμετοχικά εργαστήρια για μικρούς/ες και μεγάλους/ες, οργανώνουμε πολιτιστικές δραστηριότητες, κινητοποιούμε δίκτυα πολιτών και δημιουργούμε καμπάνιες ενημέρωσης για κρίσιμα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, σχεδιάζουμε και προτείνουμε πολιτικές για τη βελτίωση της ζωής μας διαμορφώνοντας την πόλη του μέλλοντος.

Φιλοσοφια

Οραματιζόμαστε τις πόλεις μας πράσινες και βιώσιμες, τις γειτονιές μας δραστήριες και συμμετοχικές, με κατοίκους που νοιάζονται και φροντίζουν το περιβάλλον.

Η αποστολη μας

Με εμπειρία, δημιουργικές ιδέες και σύγχρονα μεθοδολογικά εργαλεία προσαρμοσμένα στις γεωγραφικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες, καλλιεργούμε περιβαλλοντική συνείδηση, προάγουμε νέες μορφές συμμετοχής και συνεργασίας.

Βελτιώνοντας το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, δραστηριοποιούμαστε σε τρεις πυλώνες:

  • Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική 
  • Εκπαίδευση-Πολιτισμός 
  • Συμβουλευτική και Χάραξη Αστικών Πολιτικών

Οι ανθρωποι

Οι άνθρωποι της οργάνωσης

Περικλης Χατζηνακος
Γενικος Διαχειριστης
Καλλιοπη Πασια
Εταιρικο Μελος
Μαιη Βασιλικου
Εταιρικο Μελος

Ο Περικλής Χατζηνάκος γεννήθηκε το 1992 στη Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία χρόνια έχει εργαστεί ως διαχειριστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα και τη Γερμανία, ως υπεύθυνος των παραγωγών studio και κινηματογραφιστής στον όμιλο του CNN, στην Αθήνα. Από το 2014 είναι μέλος της Πρωτοβουλίας Γειτονιάς της Αλεξάνδρου Σβώλου συμμετέχοντας στην οργάνωση της γιορτής γειτονιάς “Το Δείπνο της Άνοιξης” και στη δημιουργία του "Πάρκου Τσέπης" Θεσσαλονίκης.

Έχει σπουδάσει στην σχολή της Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας (BA), η οποία του παρείχε τα βασικά εργαλεία της πολιτιστικής διαχείρισης και ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Ανθρωπογεωγραφία, Σχεδιασμός και Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Το 2019 έλαβε υποτροφία στο πρόγραμμα START - Create Cultural Program του Ιδρύματος Robert Bosch μέσω του οποίου ανέπτυξε την πρωτοβουλία “Κοινά υπό Κατοίκηση - Commons in Residency”, η οποία ενέπνευσε την "αναγέννηση" της περιβαλλοντικής οργάνωσης. Σήμερα, είναι ο γενικός Διαχειριστής της mamagea, μέσω της οποίας δημιουργούνται και εφαρμόζονται ολιστικά και πρότυπα έργα, τα οποία είναι ικανά να αλλάξουν την καθημερινότητα της πόλης και των γειτονιών της.

Η Καλλιόπη Πασιά γεννήθηκε στην Αθήνα, ζει εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, και πάντα αφήνει περιθώρια για το μέλλον. Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πολιτικής Επικοινωνίας του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Α.Π.Θ, τελειόφοιτος του ιδίου Τμήματος στον τομέα Επικοινωνία και Πολιτισμός, απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, απόφοιτος Νομικής του ΑΠΘ και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, με επιπλέον σπουδές στη Διαχείριση Κρίσεων και τη Διαπραγμάτευση.
 

Συντονίζει εργαστήρια δημιουργικής γραφής σε πολυχώρους τέχνης και δημόσιες βιβλιοθήκες. Έχει υπάρξει Επιστημονική Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Δράσεων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, με ενεργή συμμετοχή στην κοινωνική επανένταξη ευάλωτων ομάδων. Επιμελείται την οργάνωση και εκτέλεση καλλιτεχνικών Project, την έκδοση λογοτεχνικών συλλογών, έχει συμμετάσχει και διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, κείμενα της περιλαμβάνονται σε συλλογές, σε ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά, ενώ έχει εκδώσει 2 ποιητικές συλλογές.

Η Μαίη Βασιλικού γνώρισε την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μέσα από προγράμματα γονέων για παιδιά που υλοποιήθηκαν στις αρχές του 2000 στο οικολογικό αγρόκτημα του Τάκη Λίτσα στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης.  Έτσι γεννήθηκε η ανάγκη για μια διαφορετική εκπαίδευση , μια εκπαίδευση που μέσα από τη γνωριμία του παιδιού με το περιβάλλον θα του μάθει την ομαδικότητα, τη συνεργατικότητα και την αποδοχή με τον διαφορετικό ‘Αλλο. Η ανάγκη αυτή βρήκε την έκφρασή της στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρία «Μάμα Γη» .  Υλοποίησε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε σχολεία της πόλης και το καινοτόμο εκπαιδευτικό της πρόγραμμα «10 ώρες μάθημα για το πετρέλαιο» που υλοποιήθηκε σε σχολείο του Κορδελιού κατατάχθηκε ως μία από τις καλύτερες προτάσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2004. Συνεργάστηκε με την «Καλλιστώ», με το οικολογικό αγρόκτημα του Τάκη Λίτσα, τόσο σε εκπαιδευτικά θέματα, όσο και θέματα ομοιοδυναμικών καλλιεργιών και ως βοηθός θεραπευτικής ιππασίας. 

Μέχρι τη γνωριμία της με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση πέρασε από  τα δημοσιογραφικά μονοπάτια σε εφημερίδες και περιοδικά της πόλης, συνεργάσθηκε με το κρατικό ραδιόφωνο και το ραδιόφωνο του FLASH στο κομμάτι των  δημοσίων σχέσεων και της διαφήμισης . 

Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την ιστιοπλοία και τις εναλλακτικές θεραπείες.

Η ιστορια μας

mamagea.gr our history

Αφορμή για τη δημιουργία της mamagea, στάθηκε μια κατασκήνωση παιδιών σε ένα οικολογικό αγρόκτημα το καλοκαίρι του 2001. Η πρωτοβουλία ανήκε σε μία παρέα γονέων που ήθελαν τα παιδιά τους να έρθουν κοντά στη φύση και να μάθουν γι΄ αυτή. Την πρωτοβουλία αυτή υποδέχθηκαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο ο Τάκης και η Βεατρίκη στο οικολογικό τους αγρόκτημα στη Θέρμη. Εκεί για δέκα μέρες στήθηκε ένα τόλλ που φιλοξένησε τα παιδιά και τους εμψυχωτές τους. Μέσα σ΄αυτές τις δέκα μέρες τα παιδιά ξυπνούσαν κάθε πρωί χαιρετώντας τον ήλιο, αρμέγοντας τις κατσίκες, ταΐζοντας τα άλογα, μαζεύοντας χόρτα για τη σαλάτα τους, βοηθώντας στο μαγείρεμα του φαγητού, ακούγοντας παραμύθια και παίζοντας μέσα από θεατρικό παιχνίδι. Και όταν γύρισαν στο σπίτι τους είχαν διαμορφώσει μία σχέση «έρωτα» με τη φύση, είχαν γίνει ένα με τη γη.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η «άγρια» ιδέα να διαμορφώσουμε μια ομάδα ανθρώπων κάτω από ένα εταιρικό σχήμα, που θα πήγαινε στα σχολεία και θα γνώριζε στα παιδιά την Φύση και θα τα συνέδεε με το φυσικό περιβάλλον.

Η ομάδα έκανε «στάση» ως εξωτερικός συνεργάτης σε μια σειρά από σχολεία, με προγράμματα όπως ο φιλιππισμός, τα ποτάμια, η ποικιλότητα των φυτών, οι αγροτικές εργασίες. Τα παιδιά μέσα από αυτές τις θεματικές υποενότητες, συμμετείχαν με γνωστικές, συναισθηματικές, ψυχοκινητικές και άλλες δραστηριότητες.

Το 2004 εκπόνησε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Πετρέλαιο - 10 ώρες μάθημα στο Κορδελιό», κάτω από την ομπρέλα του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδας. Αν και η επιλογή του θέματος δεν ήταν καθόλου «οικολογική» πειραματιστήκαμε με τα εκπαιδευτικά εργαλεία της βιωματικής εκπαίδευσης, εργαστήκαμε μέσα σε ένα δημιουργικό κλίμα, σε ένα περιβάλλον ιδεών με κέφι, με σεβασμό σε κάθε άποψη, σε κάθε πρόταση για καινοτομία. Γνωρίσαμε, χάρη στην Βέτα Τσαλίκη και τον Φίλ Σίξσμιθ, που ανέλαβαν το βάρος του σχεδιασμού του προγράμματος, την κοινότητα των λειτουργών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που εξακολουθούν να έχουν φαντασία και μεράκι για τη δουλειά τους. Το πρόγραμμα βραβεύτηκε ως μία από τις 51 καλύτερες προτάσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του 2004.

Μαζί με τη Βέτα Τσαλίκη και τον Φίλ Σίξσμιθ κάναμε σεμινάρια με την αιγίδα του Α΄ Δημοτικού Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης με στόχο την ευαισθητοποίηση των νηπιαγωγών και δασκάλων στο "Drama in Education"

Το 2006 μέχρι το 2008 κάναμε «στάση» στα εκπαιδευτήρια «Κοραής» δημιουργώντας μεταξύ άλλων και το «Κοράλι» , ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών με στόχο τη γνώση μέσα από παιχνίδι, άθληση στο κολυμβητήριο της Περαίας, οικολογική γαστρονομία, παραμύθια, σκάκι, γιόγκα για παιδιά και δημιουργικές κατασκευές.

Παράλληλα συμμετείχε σε περιβαλλοντικές δράσεις μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, όπως το Ιnterreg και το Leader και συνεργάστηκε με την περιβαλλοντική οργάνωση για την προστασία της άγριας ζωής και της φύσης, «Καλλιστώ».

Σήμερα συνεχίζει να σχεδιάζει περιβαλλοντικές δράσεις με τις αρχές της βιωματικής μάθησης με στόχο την αστική βιώσιμη ανάπτυξη, την εκπαίδευση για την αειφορία και την καινοτομία.

Εχουν υποστηριξει το εργο μας

TOP